Recenze - Když uvěříš

Když uvěříš - 2. vydání (Edice KASSANDRA)Anotace:

Sariel, Rufus a Felix, tři bratři nadaní magickou mocí, nad nimiž dokáže zvítězit jen nejmocnější kouzlo na světě – láska.
„Místnosti i dveře se ztrácejí. Umíš se převléct – aniž by ses převlékl. Lidi mluví o tom, jak někoho rozřežou. Přestávám klást otázky, protože tobě stačí číst mi myšlenky.“
„Jsem telepat,“ jednoduše odvětil Sariel.
Miranda není v životě spokojená: nemá štěstí v lásce, jako by stále žila ve stínu své krásnější a úspěšnější sestry, a hlavně si připadá „jiná“ než všichni kolem ní.
Všechno se ale dramaticky změní, když se po úprku o život před třemi násilníky ocitne uprostřed lidí, o jejichž existenci vůbec neměla tušení. Croyants des Trois…Kdo jsou tihle tajemní, mimořádnými schopnostmi obdaření „věřící“ v kápích a čemu to vlastně věří? A kdo je její smutný zachránce, zázračný léčitel a telepat Sariel s podmanivýma jantarovýma očima a záhadnou minulostí?
Příběh svou magickou mocí přenese čtenáře do světa vášnivé lásky, nesmiřitelné nenávisti i urputného boje s mocnostmi zla.

Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 336
Vazba: Měkká
Vydáno: 2. vydání, 2011

Croyanti a Moyeni:
Croyanti jsou společenství lidí, kteří vládnou neobyčejnou mocí. Jsou utajeni před lidmi a magii provozují tak, aby ji lidé neviděli. Většinou mezi sebou nosí hábity s kápěmi které mají různé barvy.  Moyeni je označení pro obyčejné lidi, kteří žádnou mocí nevládnou. Tohle označení spisovatelka vymyslela opravdu dobře. Označení Croyanti a Moyeni se mi moc líbí.

Sariel a Miranda:
Hlavní postavy knihy. Sariel patří ke Croyantům a pochází ze třech bratrů (Rufus a Felix jsou jeho další bratři), je léčitelem, umí číst myšlenky, což umí všichni Croyanti, někdo líp, někdo hůř, přenášet se z místa na místo, což umí taky všichni Croyanti a spoustu dalších zaklínadel. Neměl štěstí v lásce ale to se změnilo, když potkal Mirandu. Miranda patří k Moyenům a stejně jako Sariel neměla štěstí na lásku. Je to básnířka, která nikdy nikam nezapadala. S matkou si nikdy moc nerozuměla, zato se svou starší sestrou si vždycky rozuměla skvěle.
Když se do sebe Sariel s Mirandou zamilují je to sice fajn, ale jak může dopadnou vztah Moyenky a Croyanta?

Láska:
V téhle knize se olásce mluví pořád. Ať se jedná o lásku mezi mužem a ženou, nebo rodičem a dítětem... Knihu provází na každém kroku. Proti takovým knihám samozřejmě nic nemám, pokud nejsou alá Rosamunde Pilcher (ty ze srdce nesnáším :D) Taky mě ale autorka moc nenadchla tím, že okamžitě na začátku knihy se do sebe Sariel Miranda zamilovali. Mohla jim nechat rozhodně víc prostoru pro vzájemné poznávání a ne, že spolu hned hupsli do postele. Znali se teprve pár dní a už z toho byla láska na celý život.

Nikdo učený z nebe nespadl:
Tak s tímhle se autorka opravdu moc dobře nepopasovala. Když jste celý život něco neuměli, nebo spíš bylo to ve vás, ale nikdy jste to nezkoušeli, tak se vám to přeci hned na poprvé nemůže povést. Například poprvé v životě stojíte na lyžích, tak ten kopec rozhodně nesjedete hned jako profík, ale potřebujete nějaký trénink a to i přes to, že vaši rodiče lyžovat umí, tak by jste to měli umět i vy a mělo by to být ve vás.

Zloduchů není nikdy dost:
A v téhle knize to platí dvojnásob. Zdejší zloduch se jmenuje Quain (snad to píšu dobře :D). A že je to pořádný zloduch. Jenomže není jediný, jeho spojencem je krásná Kalisto a spousta dalších Croyantů které přetáhl na svou stranu. Kalisto byla Sarielova přítelkyně, která ho zradila a ublížila mu.

Můj názor:
Dost povedená kniha. Líbilo se mi, jak se autorka popasovala s dnešním náporem fantasy knih. Vytvořila zase něco jiného než je Harry Potter, Nádherné bytosti... Co bych ovšem vytkla, tak byly francouzské slovíčka pro zaklínadla. Bylo by fajn, kdyby byly přeloženy do češtiny. Nikdy jsem totiž francouzštinu neměla a čist tyhle slova pro mě bylo dost těžké. Skoro jsem si na nich vylámala jazyk a navíc jsem nevěděla, co znamenají.

Hodnocení:

Další díly:
 Máš proč věřit (Edice KASSANDRA) Věř mi (Edice KASSANDRA)